Translate

23 Mayıs 2014 Cuma

Halka askısı

Okul öncesi çocuklarda en önemli şeylerden biri duyularının uyarılmasıdır.Duyuları da uyarmanın en etkili yolu doğal malzemelerledir.Bu şekilde çocuğa gerçekliği hissettirir,dünyaya adapte olmasını kolaylaştırırız.Bu doğal malzemelerden biri de tahta.Tahta duyuları uyarmada plastikten daha etkilidir.Üstelik plastik doğada kolayca çözünemeyen,zararları kanıtlanmış bir maddedir.Bilim adamları okyanusun derinliklerini şimdiye kadar keşfedememişlerdi.Okyanusun en dibinde neler var merak konusuydu.Geçende görüntüleri paylaştılar.Gördüklerim beni çok şaşırtmadı desem yeridir.İnsanoğlu okyanusun en dibine kadar çöpünü götürmüş.Plastik pet şişeleri ve plastik diğer çöpler.Muhtemelen yiyecek çöplerimiz de oralara kadar gitmistir ama organik olduğundan dolayı denizde çürümüşlerdir.Oysaki plastiğinki yüzyılları buluyor..Evet plastik de bir şekilde hayatımızda.Yaptığımız etkinliklerin çoğunda kullanıyoruz.Ama en azından çocuklarımıza aldığımız oyuncaklarda en aza indirgeyip alternatifi olan tahtadan almamız veya evde kendimiz yapmamız çok daha ucuz ve sağlıklı olur.Gelelim halka askımıza.Daha önce perdeciden aldığım halkalarla halkadan çıngırak yapmıştık.Bu halkaları nasıl daha fazla değerlendiririm diye düşünürken askı yapıp takmak aklıma geldi.


                        
                         
Evde olan tahta iki parça blokları birleştirdim.Japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım.Yolda bulduğum bir ağaç dalını testereyle üç parçaya ayırdım.Bloklara japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım.Daha sonra askının duruşunu sabitlemek için küçük bir parça bloğu da tabanına yapıştırdım.
                                   

                     



Oynamakta biraz aceleci olduğumuzdan İnci bir tahtayı kolayca çıkardı.Öyle oynasın daha sonra tahtayı yapıştırıp iyice sabitleyip beklerim dedim.Ve tabiki İnci henüz 7,5 aylık olduğu için halkaları yerine takıp çıkaramadı.Kendi çapında halkalara dokundu döktü.elledi,baktı,inceledi.Bu onu meşkul etti,Kim bilir beyninde hangi bağlantılar oluştu.Şimdilere ara ara yeniden oynanmak üzere halka askımızı çıkarıyoruz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder