Translate

2 Mayıs 2014 Cuma

Duyusal şişeler

Duyusal şişeler adı üzerinde bebeklerimizin duyularına hitap eden,onları oyalayabilen,mutlu eden bir faaliyettir.görme,dokunma,işitme duyularına hitap eder ve bu becerileri geliştirir.
Sol baştan şişelerin içine şönil,renkli mandallar,renkli ponponlar,rengarenk tahta boncuklar ve su(bazı boncuklar ağır olmaları nedeniyle altta bazıları üstte kaldı daha ilgi çekici oldu),gıda boyasıyla renklenmiş su ve deniz kabukları,rengarenk pirinçler,simli su yaptım.gerisi İncinin keşfine kaldı.Yaşının gereği (yedi aylık)ne yapıyorsa onu yaptı.dokundu,vurdu,ben şişeleri sallarken izledi.Duyusal şişeler iki-üç yaş çocuklara dahi hitap eden bir aktivite.Bakliyatlarla,çeşitli materyallerle de zenginleştirilebilir.Aman dikkat yaşı büyük bebeklerde şişe kapakları kesinlikle bantlanmalı yada silikonla yapıştırılmalıdır.Aksi takdirde bebekler kapakları açabilir ve içindeki küçük parçaları yutabilirler.
NOT:Pirinçleri akşamdan bir kabın içine bir miktar parmak boyası ve pirinci ellerimle iyice karıştırarak boyadım.kırmızı,mavi,yeşil ve sarı renklerini kullandım.Bir renkle işim bittiğinde kabı yıkadım ve başka bir renge biraz pirinç koyarak aynı işlemi uyguladım.Düz bir zemin üzerine yayarak renkleri birbirine karıştırmadan koydum ve kurumaya bıraktım.Sabah hepsini kurumuş bir şekilde buldum ve şişelerin içine koydum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder