Translate

17 Nisan 2015 Cuma

Çocuğumuzu teknolojiden nasıl koruruz?

Korkarım ki bir gün teknoloji insan etkileşimin önüne geçecek ve aptal bir nesil ortaya çıkacaktır. ALBERT EİNSTEİN
Bizim evde tv yok,tablet yok.Diz üstü bilgisayarlarımız var eşimle.Lakin evde çocuk uyanıkken zinhar açmayız.Eşim pc çalışmalarını genelde okulda yapar.Okuması gereken bir şey olursa da çıktısını alır öyle okur.Dizi izleyeceksek de çocuğu yatırır bilgisayardan izleriz..Zaten İnci en geç  dokuzda uyur.Bu konuda çok kararlı bir anneyim.Etrafımda geceleri geç saatlerde uyuyan çocukları gördükçe  daha bir kararlı oluyorum.Erken yatan çocuk büyüme hormonunun salgılandığı saatte uyuyor olur.Çünkü büyüme hormonu vücut hareketsizken,enerji harcamadığında daha düzgün bir şekilde çalışır. vs.Öyle çocuk ağladığında eline telefon verip de susturmayız.Hatta eline telefonu hiç vermeyiz.Teknolojiden onu uzak tutabileceğim yaşa kadar da uzak tutmayı düşünüyorum.10 olur 11 olur 12 olur.Kısmet.Ve evet çocuk teknolojiden mahrum kalıyor vah vah.Günümüzde de bu yapılmaz yazık tüh tüh.Sizin evde yok ya çocuk başka bir eve gittiğinde saldırır tv ye.Bak yasaklar tatlıdır yanlış yapıyorsun sözlerine maruz kalıyorum.Sanki biz onun gözü önünde tv izliyoruz da çocuğu başka bir odaya kapatıp ona yasaklıyoruz.Sanki evde eşek kadar lcd ekran tv var onun gözüne sokuyoruz da ondan kısıtlıyoruz.Teknolojik araçlar yok diye çocuk size sarıyor mu?Evet.Bir dakika rahat vermiyor,sürekli ilgi istiyor,emek istiyor,mesai istiyor.Yoruluyorum ama şükür bir gününü daha bu araçlar olmadan bitiriyorum.Henüz kızım 18 aylık daha yolun çoook başındayım amma velakin çevremde uzaylı gibi algılanıyorum.E doğar doğmaz ekran karşısına çocuk konulduğu bir devirdeyiz .Hal böyleyken işim çok zor.Gittiğimiz evlerde tv yi kapattırıyoruz,söylemeye çekindiğimiz evlerde de sessizce ,usulca bir bahaneyle kalkıyoruz eve dönüyoruz.Anneanneyle konuştuk tv gündüz kapandı.İnci uyuduğunda açılıyor.Ben çocuğumu teknolojiden uzak tutmak istiyorum bütün derdim bu aslında.İşten eve geliyorum okulda öğrencilerle yorulmuşum.Ama evladım iki çimen iki ağaç görsün diye parklara gidiyoruz,bol bol ve her zaman kitap okuyoruz,eline boya kalemi veriyoruz ve  kağıt dışında duvarları da çizmesine kendi evimizde izin veriyoruz.Başkasının evinde eline kalem vermiyoruz.Genelde duvar çizmeye başladığı zaman pastel boyayı alıp camları çizmesine izin veriyorum.Sonra da ıslak bir bezle cam silmesine izin veriyorum:)Bir taşla iki kuş.Onunla oyunlar oynuyoruz,şarkılar,ilahiler söylüyoruz,örgüden oyuncak örüyorum .Onları konuşturuyoruz,yaz kış demeden hergün parka çıkarıyoruz.Bazen evin içinde çileden çıkarıyor yine de tv ye,bilgisayara başvurmuyoruz.Ben bunları düşünürken  ne kadar doğru yolda olduğumu teknolojinin devleri açıkça söylemiş.Bundan sonra ahh ahh vahh vahh yazık çocuğa çizgi filmden bile mahrum ayy diyenlere kapak gibi linki gönderiyorum.Ohh mis verecek cevap bulamıyorlar.Susuyorlar http://www.egitimpedia.com/dunya-2/silikon-vadisi-yoneticilerinin-cocuklari-neden-teknoloji-girmeyen-bir-okula-gidiyor.Ama eğitici  oyun oynuyor tablette de bir mazeret değil.Kolay evebeynlik yapmayıp çocukları tv,tablet karşısına oturtmayıp hipnoz etmeyip zor olanı seçmek en doğrusu.İşin ucunda bir birey,insan yetiştirme var.Yoksa bir lise öğretmeni olarak ailelerden dinlediğim en sık şikayet sosyal medya,tv'nin önünden alamıyoruz.Siz izliyor musunuz?diye sorduğumda da aldığım yanıt e bizim dersimiz yok hocam oluyor.Demem o ki siz izlemezseniz,çocuklarınızla zaman geçirirseniz onların da o sanal dünya mübtelası olma olasılığı daha düşük gibi.

1 yorum:

  1. İnanmıyorum demek tv. yok:) 2009 dqn beri bisim de evimizde rv yok sadece 1 pc, 1 ıpad ve Telefon var. Eksikliğini hiç hissetmedik ve iyi bir karar old. Düşünüyoruz. Çocuğunu z olunca alırsınuz diyorlardı henğz almadık :)) oğlumuz 13 aylık şuan. Hala buralarda iseniz kızınız rtuk büyümüştür .değişiklik oldu mu bu konuda. Sevgiler. Tülay

    YanıtlaSil