Translate

8 Aralık 2013 Pazar

Bebeklerde renk algısı

Yeni doğanların dünyaya yorgun geldiğini ve ilk günlerde sürekli  uyuduklarını görürüz.uyanık oldukları zamanları da iyi değerlendirip beyin gelişimi için neler yapabiliriz diye düşünürüz. ilk olarak göz teması kurarak iletişime geçmeye çalışırız.Araştırmalar onlarla ne kadar çok iletişim kurarsak o kadar beyin hücrelerinin birbirleriyle bağlandığını dolayısıyla da beyin gelişiminin sağlandığını bunun da gelecekteki öğrenme yeteneklerini arttırdığını göstermektedir.Fakat  yeni doğanlar yakın nesneler üzerine baktığında odaklanma yeteneğine sahip değildir.Bu yüzden de beyin gelişimi için gerekli olan renkli nesnelerle de pek ilgilenmezler.Peki ilgilendikleri zamana kadar beklemek mi gerekir..hayır...parlak renklere karşı duyarlıdırlar.Siyah,beyaz,kırmızı gibi kontrast renklere pekala da bakıp,ilgilenirler.
Yukarıda kızım doğmadan önce onun için hazırladığım oyuncaklar ve kitabı var.pandayla,kitabı internetten aldım.Küple,topu ben yapıp yatağına astım


Kızım daha birkaç günlükken hastanede kitabına bakıyor.Birkaç dakika gözlerini ayırmadan bir sayfayla ilgileniyordu.Şimdi iki aylık ve uyandığı zaman sabahları ağlamadan dakikalarca kitabıyla ve başına asılan oyuncaklarıyla ilgileniyor.Kitapla pandayı amazondan aldım



Gün içerisinde o kitabına bakarken sayfalardaki şekillerle ilgili hikayeler anlatıyorum.Bu da bebeğinizin kelime hazinesinin gelişmesine,odaklanma süresinin uzamasına,görme yetisinin gelişmesine,sizinle olan iletişiminin gelişmesine imkan sağlar.Hakikaten doğduğundan beri kullandığımız bu kitap onunla daha kaliteli vakit geçirmemi sağladı.Çoğu ebeveyn yenidoğanları sadece emzirme,alt değiştirme,gaz çıkarma gibi temel ihtıyaçlarını karşılama olarak görür;bebekler yürümeye ve konuşmaya başlamadan önce onlarla iletişime geçilemeyeceğini düşünür.Veya bunu çok önemsemez.Oysaki araştırmalar bebeklerin yaşamının ilk altı ayının sosyalleşmeye en açık olduğu zamanlardan biri olduğunu ortaya koymuştur.Bu yüzden yüzyüze iletişim onların beyin gelişimi için çok gereklidir.İletişim kurulmadığı takdirde onları bu önemli deneyimden mahrum bırakmış oluruz.Bu kitap kızımla iletişime geçmemi,hikayeler uydurarak onunla güzel ve uzun vakit geçirmemi kolaylaştırdı.Başka kitaplar da okuyorum Bu ara renkli sayfaları da göstermeye başladım ama şimdilik look look kitabına baktığı gibi bakmıyor.Kafasını çeviriyor,ilgi göstermiyor.Bende o yatağındayken gözlerinin içine bakarak okuyorum.Bir gün gelir onlarla da ilgilenir diye bekliyorum.Kitap okumak bir alışkanlıktır ve çok küçük yaşlarda başlanmazsa malesef çocuklarımız bu alışkanlığı kazanamazlar.Vizyonu,hayal gücü gelişmiş;olaylara farklı açılardan bakabilen,kendini düzgün ifade edebilen,çağa uygun evlatlar yetiştirmek istiyorsak bunu onlara mutlaka kazandırmamız gerekir...

1 yorum:

  1. Cok degerli bilgiler gercekten.ozellikle renkleri nasil ve ne zamsn kullanacagimizla ilgili olanlar.tesekkurler.

    YanıtlaSil